Alt for ofte bliver der skåret i hjørner for at imødekomme prispunkter på markedet for vejcykler på begynderniveau,men Allez omdefinerer, hvad det vil sige at være ""indgangsniveau."
Med fokus på vægt, raffinement og pålidelighed som intet andet i sin klasse, er Allez den første til at gøre disse teknologier tilgængelige for alle.
Uanset om du bare skal ud i landevejscykling, pendling eller på udkig efter en ny cykel, er Allez lige så præstationsfyldt, som den er alsidig.
Til bygningen har denne Allez sprøde og pålidelige Shimano Sora-skiftende, holdbare Axis Sport-alufælge, vores nye superkomfortable Body Geometry Bridge-sadel og velbeskyttede RoadSport-dæk. Ikke alene føles en letvægtscykel bedre, når du klatrer op ad en bakke, men den er også essentiel, når du bærer din cykel op til 5. sal, og dette var forrest i rammedesignet. Med en nydesignet E5 Alloy-ramme har Allez en klasseledende vægt. Aggressivt tyndvæggede, men alligevel hårde, rør er blevet implementeret for at spare vægt, og dette resulterer i en reduktion på over 450 g (1 pund) alene i rammen og gaffelen sammenlignet med nogle tidligere modeller. Entry-level landevejscykler har ofte enten legeret eller billige kulfibergafler, der i høj grad forringer den generelle kørekvalitet. Men med en fuld FACT-kulfibergaffel er Allez'en bedre håndtering, jævnere kørsel og lavere vægt - svæver over en ru spånforsegling og skærer gennem hjørner som en slalomskiløber. Til geometrien udviklede vi Allez'en ved at bruge vores enorme Retül fit-database. Dette betød at skabe en geometri, der helt sikkert dækker en bred vifte af positioner, samtidig med at den giver den præstationsorienterede håndtering, du ville forvente fra din første cykel. Denne Allez har også integreret stativ og skærmbeslag, så du kan få vægten af din rygsæk af dig og over på et letvægtsstativ. Dette giver ikke kun en god landevejscykel, men det giver dig også mulighed for at forvandle den til en hurtig pendler.